Czym są programy lojalnościowe i jak najskuteczniej je użyć?

Programy lojalnościowe to narzędzie umożliwiające zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych klientów. Są to długotrwałe działania, zatem nie możemy spodziewać się efektu w ciągu kilku dni.

Jako że najczęściej nie pochłaniają wielkich nakładów finansowych, programy lojalnościowe są często wykorzystywane przez firmy.

Jak działa program lojalnościowy?

Program lojalnościowy zazwyczaj opiera się na na zbieraniu punktów. Kupujący dostają często karty lojalnościowe, które noszą przy sobie i zawsze gdy korzystają z usług, czy nabywają towary konkretnej firmy na kartę wpisywane są punkty. Można też przygotować to w inny sposób – kupujący mogą kolekcjonować nalepki, paragony, elementy opakowania produktów – propozycji jest wiele. tego typu wsparcie sprzedaży sprawdza się dobrze, programy lojalnościowe są popularne i warto je wykorzystywać w swojej firmie.

Nie tylko dla wielkich przedsiębiorstw

Program lojalnościowy

Źródło: www.spiceupyourblog.com

Bywa, że ulegamy mylnemu przekonaniu, że program lprogram lojalnościowy?dzie, którego mogą używać tylko ogromne koncerny. Być może wrażenie takie odnosimy dlatego że właśnie tam się z nimi najczęściej spotykamy. Stacja benzynowa czy kawiarnia sieciowa – to tam proponowane są nam karty lojalnościowe, kolekcjonowanie punktów, darmowe tankowanie czy dodatkowa kawa po uzyskaniu wystarczającej liczby punktów czy pieczątek.

dobrze jest pamiętać, że nie tylko wielkie koncerny mogą wykorzystywać program lojalnościowy. Każde przedsiębiorstwo, nieważne jakiej wielkości, niezależnie od tego czy sprzedaje określone produkty, czy może usługi – może zastosować program lojalnościowy jako wsparcie sprzedaży. Istotne, by był odpowiednio przemyślany i zaprojektowany tak, by odpowiadał profilowi działalności.

Największy plus

Warto jest pamiętać o największej takich programów – utrzymujemy naszego klienta i zachęcamy go do kolejnych zakupów. Firma największe koszty ma przy zdobywaniu nowych klientów, toteż rozważnie jest zainwestować, by zostali z nami. Konkurencja jest w dzisiejszych czasach spora, tak więc klient w dowolnym momencie może wybrać usługi konkurencyjnej firmy. Niewielkie koszty uruchomienia programów lojalnościowych skutecznie wpływają na utrzymanie pozytywne bilansu przedsiębiorstwa. A często są to zwyczajnie programy atrakcyjne dla konsumenta – ludzie lubią przeglądać katalog nagród, zbierać punkty i dostawać prezenty. Dzięki temu też lepiej kojarzą naszą markę.

Źródło: Bonus Club