Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że aby dobrze prowadzić firmę, trzeba odpowiednio wyliczać rachunki

Zarabianie pieniędzy wydaje się być celem każdej spółki. Jednak w tym celu potrzebny jest mądry szef, ale też sprawdzona księgowa.

pitax.pl/przekaz-jeden-procent/?i=1708

Autor: Loren Kerns
Źródło: http://www.flickr.com
księgowość

Autor: Asamblea Nacional del Ecuador
Źródło: http://www.flickr.com
Księgowość w niejednej firmie jest szalenie istotna. Jedynie z poprawnie prowadzonym działem kadrowo-księgowym firma jest w stanie dobrze się rozwijać. Rzecz w tym, że wszystkie faktury, wypłaty czy premie powinny być właściwie rozliczone. Oprócz tego należy przecież masę różnych papierów zgłaszać do odpowiednich instytucji. Na przykład zawsze należy być na bieżąco ze wszystkimi należnościami dla Urzędu Skarbowego. Najlepsza księgowa czasami ustawia wszelkich pracowników i tak naprawdę to ona wie o spółce najwięcej. By być księgową, musimy rzecz jasna skończyć odpowiedni kierunek na uniwersytecie. Poza tym trzeba być niebywale rzetelnym i uwielbiać pracę z liczbami. Jeśli firma jest niewielka, to sprawami kadrowo-księgowymi zajmuje się zazwyczaj jedna osoba. W większych korporacjach potrzebny jest cały zespół ludzi, aby wszystko ogarnąć. Czasami bywa również tak, że księgowość (Biuro Rachunkowe Warszawa) jest całkowicie poza firmą. Zajmuje się tymi kwestiami zewnętrzna jednostka, która jest opłacana według zawartej wcześniej umowy. Zazwyczaj pracuje wówczas w takim zespole kilka osób, które zajmują się znaczną liczbą różnych spółek. Rzecz jasna obowiązuje je klauzula poufności.

Aby być świetnym księgowym, należy ciągle się dokształcać, gdyż dość często zmieniają się ustawy dotyczące przykładowo wysokości podatków albo VAT. Jest to więc wymagający zawód.