W jakim najkorzystniej umieścić reklamę? Pomyśl o komunikacji miejskiej, ponieważ w autobusie jest bardzo dobre miejsce na Twoją reklamę

Każda przestrzeń jest dobra, żeby wykorzystać ją jako przekaz reklamowy. Nie każda jednakowoż jest efektywna. Dlaczego? Decydujące są tu różne czynniki, które determinują stopień naszego zaawansowania i odbiór konkretnego typu reklamy. Wiele jest lokalizacji w miastach, jakie się nie sprawdziły, jeśli chodzi o reklamę. Takie miejsca są najzwyczajniej zbyt mało przyciągające uwagę, mijamy je każdego dnia i nie zauważamy. Co innego reklamy, które musimy zobaczyć, ponieważ są tak odpowiednio wyeksponowane, w tak odpowiednich miejscach, że nie sposób ich nie dostrzec.

komunikacja miejska

Autor: Juan Carlos Seoane Vigo
Źródło: http://www.flickr.com
Takim typem jest na pewno reklama w autobusie – przykładowo – . Większość z nas korzysta z komunikacji miejskiej, a w większości miast – większych, ale również zupełnie średnich i mniejszych takowa istnieje, dzięki czemu warto spróbować właśnie tam zlokalizować swoją reklamę. Często ludzie pytają, jak tego typu reklama (sprawdź więcej) będzie wyglądać, czy na pewno autobus to najlepsze miejsce na taki przekaz reklamowy? Możliwości jest rzeczywiście dużo, bo w autobusie jest faktycznie wiele miejsc, w których jesteśmy w stanie zaprezentować swój przekaz – przykłady.

reklama na autobusie

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com

Pierwsze co przychodzi na myśl to reklama (strona tutaj) na szybach czy w innym miejscu, w jakim jest właściwa powierzchnia. Niemniej, twórcy takich przekazów reklamowych idą zdecydowanie dalej i oferują przekaz reklamowy na kasownikach czy innych elementach. Ponadto, taka reklama staje się coraz bardziej nowatorska. Przykładem jest reklama multimedialna. Taka reklama to innowacyjna metoda przekazu reklamowego gwarantująca idealne i bardzo efektywne dotarcie do klienta. Kolorowe spoty reklamowane to wysoka jakość, ponieważ emitowana reklama jest na monitorach reklamowych LCD. Dzięki temu naszą reklamę codziennie jest w stanie poznać tysiące odbiorców. Skuteczność takiej formy przekazu reklamowego gwarantuje częstotliwość i cykliczność regularnych treści. Z pewnością to jedna z najbardziej skutecznych reklam.

Przewaga takiej reklamy nad pozostałymi formami reklam ma związek z dość specyficzną sytuacją w której znajduje się pasażer. Jest ona ograniczony czasowo i przestrzennie. Ciężko czasem znaleźć odpowiednią ilość koncentracji, żeby czytać książkę, jednocześnie unika kontaktu wzrokowego z pozostałymi pasażerami. Chcąc zabić czas szuka czegoś, co przyciągnie jego wzrok. W ten sposób zacznie uważnie obserwować przekaz reklamowy wyświetlany na telebimie.