CRM – czym jest oraz w jakim celu warto go wdrożyć?

Czy CRM (z języka ang. Customer Relationship Managment ) jest tym samym, co system CRM? Dla wielu na pewno to tożsame pojęcia, jednak warto je rozróżniać. Sam CRM ma dużo szerszy zakres, jest pewnego typu filozofią, zorientowaną na klienta. Natomiast system to tylko jego instrument stosowany do wypełniania dewiz nadmienionej filozofii.

Biurko

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com
Wybierając tylko instrument (kupno systemu CRM) nie odniesiemy rewelacyjnego sukcesu. W ślad za wyekwipowaniem się w niezbędne środki, winna pójść praktyczna koncepcja wdrożenia nadmienionej filozofii CRM. System CRM współpracuje z wieloma obszarami przedsiębiorstwa. Wspiera procesy biznesowe z obszaru marketingu, postaci klienta, jak też sprzedaży. Kto przynosi najogromniejsze profity firmie? Rzecz jasna klienci. Idea CRM jest przede wszystkim zorientowana na ich wymogi. Zadowolony klient to taki, którego wymogi zostały zaspokojone. Jakie informacje są nam konieczne, by efektywnie wcielić w życie wytyczne CRM oraz dobrze wykorzystać sam system? Instrument tylko zgromadzi dane, to do nas należy ich dbała interpretacja a także prawidłowe wykorzystanie nagromadzonego materiału. Dzięki CRM dostajemy silne pompa do myjki ciśnieniowej wsparcie tak podczas postępowań przedsprzedażowych (adekwatnych z priorytetami kontrahenta (zobacz szczegóły na informacje na na stronie na więcej na tutaj na na stronie na więcej na na stronie na tutaj na więcej na tutaj na przykłady na więcej na ), jak i posprzedażowych (możność rozbudowy systemu gwarancyjnego). Dzięki temu możemy fachowo podejść do obsługi nabywców, a ich satysfakcja przełoży się na dochód naszej firmy. System CRM to instrument, który umożliwi nam „posiadać” wszystkich klientów w jednym miejscu. Posiadanie powiększonej wiedzy na temat naszych klientów stawia nas krok przed konkurencją. Zastosowanie wspomnianego narzędzia to inwestycja na długie lata, która zdecydowanie przełoży się na lepsze rezultaty przedsiębiorstwa.

Dla kogo dedykowany crm? Firmy z dokładnymi a także nieźle działającymi procesami winny dobrać rozwiązania tak zwane dedykowane. W przypadku tych systemów warto zwrócić uwagę na wykonawcę. Realizator poza stworzeniem systemu musi również go utrzymać, pomóc w czasie wdrożenia, serwisować a także mieć kompetencje do jego późniejszego rozwoju. Trzeba pamiętać, że w przypadku upadku bądź likwidacji przedsiębiorstwa partnera, można utracić serwis.