Bazy rodzaju B2C – czyli, bazy konsumenckie „na już” albo na „specjalne zamówienie”

Każdy, kto zakłada firmę wie, jak ważne bywa pozyskanie klientów – od tego tak naprawdę zawsze zależy cała przyszłość posiadanej firmy.

podczas szkolenia

Autor: Sebastiaan ter Burg
Źródło: http://www.flickr.com

Aby ich zdobyć możemy wykorzystać wiele „chwytów”, takich jak kampanie telemarketingowe, kampanie zwane „e-mail marketingowymi”, czy kampanie rodzaju SMS, MMS i IVR. Wbrew wszelkim pozorom nie musimy się jednak aż tak bardzo nad nimi rozdrabniać, gdyż aby „wprawić je w ruch”, wystarczy jedna rzecz, a więc baza typu B2C. Co to dokładnie jest no i jak tak naprawdę ma możliwość nam dopomóc?
Bardzo wielu nie ma pojęcia, że wchodząc do sieci internetowej i korzystając z niej, nasze informacje są zbierane w bazy. Co oczywiste słychać o tym w telewizji, czy radiu – mamy możliwość też spotkać na ten konkretny temat felieton, przyglądając sieć internetową.

Uzyskanie kolejnych informacji na nakreślany tu temat jest dla Ciebie sprawą priorytetową? Jeśli tak, to bez obawy kliknij ten odnośnik i tam zdobądź ważne informacje (http://www.komornik-krakow.eu/dokumenty-do-pobrania/).

Jednakże zwykle nasza własna wiedza na ten temat ogranicza się jedynie do tego, że kiedy podajemy gdzieś informacje, to informacje miejsce je utrzymuje – prawda jednakże jest trochę inna. W momencie gdy zgadzamy się by móc wykorzystać nasze dane osobowe dla przykładu, przy zakładaniu konta w sklepie internetowym, musimy zaznaczyć pewne zgody – jedne są obowiązkowe, inne nie, lecz te pierwsze od pierwszej chwili pokazują, jak wielu z nas nie czyta rozumiejąc dobrze tekst. Tak naprawdę wyrażając zgodę na wspomniane wykorzystanie danych, związujemy się umową z daną firmą oraz jej partnerami – mówiąc krótko posyłamy informacje dalej. W ten sposób tworzy się tak nazywane bazy konsumenckie, czyli wspomniane B2C.

Takie bazy są dość mocno ukierunkowane – możemy zakupić jakąś na już określony temat od innych albo i też zlecić utworzenie takiej firmie, która to się w tym zadaniu specjalizuje – dzięki temu uzyskamy informacje ludzi, których interesuje dany typ produktu czy usługi.