Rozwój firmy a programy lojalnościowe

Lojalność konsumenta to rzecz bezcenna dla każdego producenta.Poprzez lojalność rozumie się również stopień utożsamienia się konsumenta z marką.

Intencją każdego producenta jest stworzenie takiej marki, która zadowoli klienta w jak najwyższym stopniu, tworząc w ten sposób jego przywiązanie. Im bardziej klient utożsamia się z marką, tym prościej sprawić, żeby jak najczęściej wybierał on te same towary.

robot z wózkiem na zakupy

Źródło: flickr.com

Poczucie lojalności konsumenta wobec produktu, wiąże się oczywiście ze stopniem znajomości danej marki. Wierny konsument to ten, który nie tylko często kupuje nasz produkt, ale również poleca go swoim znajomym.

Lojalność to przede wszystkim schemat zachowania, który działa w obie strony. Także producent musi wykazać się lojalnością wobec swoich lojalnych klientów, jeśli chce jak najdłużej zatrzymać ich przy sobie.Zamierzonym efektem wszelkich działań producenta jest oczywiście wspieranie sprzedaży i temu właśnie służą programy lojalnościowe. Zatrzymanie przy sobie najbardziej zaangażowanych w świat marki klientów, wymaga od producenta zastosowania konkretnych narzędzi marketingowych. Jednym z nich jest program lojalnościowy, poprzez który zapobiega się sytuacji, w której klient wybierze produkt innej firmy.

W skutecznym programie lojalnościowym najistotniejsze jest stworzenie osobistej relacji z klientem.Pojedynczy konsument lubi czuć się doceniony przez producenta. Pamiętajmy, że wdrożenie erp wdrożenia takiego programu wymaga naturalnie dodatkowych nakładów finansowych. Aby stały klient kupował, powinniśmy go za to wynagrodzić tak, by wrócił do nas, gdy skończy mu się jego ulubiony produkt.

>

zakupy

Autor: Vanguard PR
Źródło: Vanguard PR

Standardowy motywacyjny program to cały set narzędzi, dzięki którym można efektywnie wdrażać komunikację z klientem. Obecnie na rynku pojawiły się również firmy, które zajmują się zarządzaniem specjalistycznych programów konsumenckich tego typu.
Obsługa programów lojalnościowych dla sieci sprzedaży polega na systemowym zarządzaniu całym programem, poczynając od strategii, a kończąc na rozliczeniu z klientami. Gotowy system można także wykupić w formie kompleksowego oprogramowania, które ułatwi nam obsługę programu. Jest to stosunkowo niedrogie rozwiązanie, szczególnie dla małych i średnich firm.