Od zarania dziejów znaki stanowią metodę komunikacji miedzy ludźmi, wszak opinia wynika z postrzegania.
Znak logo powinien być prosty, bo tylko przez parę sekund koncentrujemy uwagę na czyjejś „twarzy”. Jednocześnie powinien obfitować w treść i szczegóły, by przyciągnąć uwagę odbiorcy. Dobrze, jeśli jest wystarczająco współczesny, by odzwierciedlać epokę, ale nie może podążać za tymczasową modą. Znak logo, przede wszystkim musi zapadać w pamięć i ukazywać idee, których jest reprezentantem. Identyfikacja wizualna, to całość symboliki stosowanej przez firmę, czyli wszystko to, po czym można „na zewnątrz” rozpoznać, że to konkretna firma. Do takich elementów należą między innymi wizytówki, papier listowny, standy reklamowe, plakaty, kalendarze bądź karty menu restauracji stworzone dla konkretnej branży. To właśnie wizerunek organizacji pozwala jej wyłonić się z tłumu podobnych do siebie firm. Poprzez poszczególne elementy, takie jak znak logo, barwy i krój pisma oraz druki firmowe, konkretna placówka buduje relacje z odbiorcą.
Przemyślana ekspozycja firmy jest kluczem do sukcesu. Wszystkie elementy, stanowiące nośniki przekazu reklamowego, winny mieć odpowiednią oprawę. Dobrze zaprojektowany stojak na ulotki, bądź wysokiej klasy system prezentacji, może spowodować, iż to właśnie na naszą firmę zwrócą uwagę konsumenci. Standy reklamowe, to stojące tablice flipcharty cena lub trójwymiarowe obiekty o różnej wysokości, nie tylko prezentujące markę, ale również umożliwiające sprzedaż bezpośrednią. Podobną formą promocji jest teczka konferencyjna, na której musi widnieć logo i grafika charakterystyczna dla danej marki. Wtedy każdy uczestnik konferencji, mając przed sobą obraz naszej firmy, z pewnością ją zapamięta i skojarzy w najbliższej potrzebnej sytuacji. Więcej propozycji na: .