Program propozycji słów kluczowych, czyli jakie słowa wybrać, by odnieść korzyści?

Odpowiednio dobrane kluczowe słowa stanowią podstawę skutecznej kampanii SEO, która może spowodować znaczne korzyści dla zleceniodawcy. Do wyboru jest mnóstwo programów, które ułatwią nam znalezienie poprawnych fraz oraz ich analizę pod względem konkurencyjności i teoretycznego sukcesu kampanii. Jednak jak w zasadzie funkcjonuje narzędzie propozycji słów kluczowych?

e-marketing

Autor: Luc Legay
Źródło: http://www.flickr.com
W obecnych czasach najpopularniejszą formą szukania potrzebnych informacji jest internet. Codziennie wiele osób wpisuje w okienko wyszukiwarki miliony przeróżnych fraz, uzyskując gotowe rezultaty, które powinny odpowiadać im potrzebom. Frazy te mogą różnić się od siebie długością oraz precyzyjnością ujęcia. Istnieją zarówno ogólne frazy, jak np. „zegarki”, jak i nieco bardziej szczegółowe, w których użytkownik bardziej określa swoje potrzeby, np. „marketing mobilny”- marketing mobilny.

Jeszcze inną grupę tworzą również tzw. frazy long-tail, które co prawda nie są zbyt często poszukiwane, jednak wyróżniają się wyjątkową precyzyjnością, np. „zabawa w słoneczko zakończona ciążą”. Najwięcej zysków dla zleceniodawcy niosą ze sobą słowa kluczowe zawierające w sobie nazwę danej marki – wskazują one prosto na naszego klienta i tworzą więź pomiędzy marką a jej klientem. Jednakże mogą być one wykorzystywane wyłącznie wtedy, gdy marka wyróżnia się popularnością. (alter web) Ciekawą możliwością są także frazy zawierające w sobie nazwę miasta.

seo, pozycjonowanie, google

Autor: Paloma Gómez
Źródło: http://www.flickr.com
Stosując frazę „marketing mobilny Kraków” umiejscowimy promowaną przez nas stronę wysoko pośród innych miejscowych usługodawców z tej branży. Do wyboru korzystnych fraz kluczowych wykorzystywane jest właśnie narzędzie propozycji słów kluczowych. Wpisując w tego typu program pdm słowo kluczowe „zabawa w słoneczko zakończona ciążą” otrzymamy szereg innych, analogicznych wyników, które są porównywalnie często wyszukiwane przez użytkowników sieci i które dobrze jest wykorzystać podczas pozycjonowania (alter web).

Skuteczna kampania SEO opiera się praktycznie w całości na wybraniu odpowiednich słów kluczowych. Właśnie dlatego trzeba poświęcić szczególną uwagę dobraniu fraz, a także obserwować je przez cały okres prowadzenia kampanii, od razu odpowiadając na ewentualne zmiany.