Jak przygotować odpowiednią promocję restauracji w internecie, aby pojawiali się w niej klienci? O czym pamiętać?

Wykreowanie właściwej i efektywnej strategii marketingowej w internecie to nie zawsze nieskomplikowane zadanie, szczególne dla właścicieli restauracji, którzy większość czasu oraz zaangażowania inwestują w organizację pracy w lokalu. Stworzenie zaawansowanego planu może nawet trwać parę miesięcy, a jak wiadomo trudno znaleźć tak dużo czasu.

Tak więc, jak mamy własną restaurację, od razu warto starać się polepszyć sprzedaż. Efektywny marketing restauracji to gwarantuje.

Dość wielkie znaczenie odgrywa strona internetowa restauracji. Powinna być oczywiście przejrzysta oraz czytelna, muszą tam być najbardziej istotne informacje, takiego typu adres lokalu, numer tel. oraz aktualne menu. Jak restauracja ma sprzedaż z dowiezieniem jedzenie do klienta, to powinny pojawiać się informacje, gdzie i na jakich warunkach odbywają się dostawy. Warto również pomyśleć nad nowymi technologiami, przykładowo ciekawe oprogramowanie gastronomiczne do obsługi zamówień online może spowodować, że strona internetowa będzie dodatkowym kanałem dystrybucji.

wnętrze restauracji

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com

Podobnie dobrze wykorzystać wifi w naszym lokalu, jak klient loguje się do internetu, to odnajduje naszą stronę, z której może dowiedzieć się kilku interesujących rzeczy. Taka wifi reklama zyskuje coraz większą liczbę entuzjastów. Dobrze również wiedzieć, iż nim klienci zapoznają się ze stroną internetową naszej restauracji, powinni najpierw ją znaleźć. Dlatego tak konieczne są właśnie wifi reklama (słupki przemysłowe) oraz reklama online. Kampanie w wyszukiwarkach perfekcyjnie uzupełniają tradycyjne działania reklamowe, które mają dodatkowo znaczną zaletę, czyli zwrot z inwestycji w kampanię jest świetnie mierzalny. No i jak najbardziej, ażeby osiągnąć sukces powinniśmy przyciągnąć uwagę odbiorcy. Najlepsze sposoby to sprawdzone sposoby.

Zachęcać więc należy klientów promocjami i ofertami specjalnymi, najlepiej w mediach społecznościowych. Czasami właśnie w tych miejscach niewielkie kwoty pieniężne gwarantują świetne rezultaty. Pomocne może okazać się przeanalizowanie sprzedaży w lokalu z podziałem na dni tygodnia. Warto sprawdzić, jakiego dnia odnotowujemy najsłabszą sprzedaż. Czy to dobry dzień na ofertę promocyjną? Co jesteśmy w stanie z tym zrobić? Odpowiedzi na takie kwestie mogą pomóc, aby jeszcze polepszyć marketing restauracji.