Gnaj po przygody w aucie

Pragnieniem większości kierowców jest poszusować super szybkim autem. Adrenalina, wrażenia, brawurowa jazda – te przeżycia potrafią mocno przyciągać. Kto nie marzy pędzić najnowszym Bugatti Veyron, wspaniałym pojazdem, który w parę sekund mknie już 100km/h, chociaż to tylko przedsmak rozkoszy jaką daje jazda blisko 250 km/h.

samochód terenowy

Autor: TATA
Źródło: Marubeni Motors Poland
Jeśli nie brakuje miłośników ostrej jazdy, to czy można spotkać innych? Jak się okazuje fani szybkości nie raz chwytają za ścigacze lub dla rozrywki wybierają się na jazdę w terenie. Są też tacy, które zamiast wyścigów samochodowych, wolą masywne SUVy. Kilkudniowe eskapady w nieznane mogą przynieść satysfakcję, stać się pierwszorzędnym wyzwaniem oraz umożliwiają odetchnięcie od bieżących spraw.

Taka forma spędzenia przygody jest raczej bardziej interesująca, jeśli dodatkowo zorganizuje się na nią kilka osób. O jakich sprawach musimy pamiętać? Warto wziąć oczywiście prowiant, zapas leków, ubrania do przebrania oraz co najmniej dwa samochodowy. Pojazdy lepiej aby były zaopatrzone w kanistry z paliwem, wyciągarkę oraz dobre opony 4×4, najlepiej posiadać więcej niż jedną oponę na zapasie.

Aktualnie wiele SUVów to auta z napędem na dwie osie o wystarczające mocy silnika. Niestety nie brakuje też tanich SUVów, które z zewnątrz pięknie się prezentują, ale ich użyteczność w terenie do niczego się nie nadają. Często taki „uterenowiony” pojazd ma napęd na dwa koła, dosyć niskie zawieszenie i nadaje się jedynie do wygodnego pokonywania nierówności na drodze.
Dobre samochody terenowe nie są do tanich. Tak samo koszty utrzymania nie są niskie. Nawet opony (zestaw do naprawy opony) do SUV startują od około 400 zł za sztukę. Rzecz jasna są tutaj różne rodzaje opon np. całoroczne – najmniej polecane, sezonowe przeznaczone na asfalt, z bieżnikiem do jazdy w plenerze po sypkim podłożu… Jednym słowem mówiąc sprawy techniczne są mocniej skomplikowane niż przy autach osobowych.

Myśląc o oponach do takich aut, posiadamy spory wybór. Ceny zakupu mocno się zmieniają w zależności od producenta, wytrzymałości itd. Mamy zagadkę – ile mogą kosztować, podobnego gabarytu opony do traktora? Mogą to być duże opony, jednak nie używa się ich do szybkiej jazdy, a budowa jest dosyć prosta. Jak pokazują portale, ceny przednich opon są zbliżone, a nowe tylne mogą kosztować aż 4000 zł za sztukę!