Inne warte docenienia serwisy to m.in. Twitter, LinkedIn, lub YouTube, jak również rozmaite blogi. Firma może mimochodem promować się za pośrednictwem artykułów eksperckich na blogach, śmiesznych filmów video, albo nie generujących dużych kosztów konkursów na firmowym fanpage w serwisie Facebook. Więcej na ten temat . Wszystkie te działania – pod warunkiem, że są przydatne, starannie zaplanowane oraz sensowne – są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów.
Dlaczego social media marketing (polecamy pozycjonowanie sklepów internetowych) jest coraz bardziej doceniany przez większe i mniejsze marki? Otóż reklama na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych jest reklamą najskuteczniejszą. Nie dlatego, że generuje wzrost przychodów – bo tak nie jest – ale dlatego, że powoduje ukształtowanie się niepowtarzalnej relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Więcej o tym przeczytasz na stronie z artykułem o reklamie na facebooku.
Aktywny udział grupy docelowej w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa zwiększa wiarygodność marki oraz buduje wierność klientów wobec niej. Media społecznościowe umożliwiają dotarcie bezpośrednio do ściśle określonej grupy docelowej, czyli do osób o określonym wieku, płci, pasjach, czy społecznym statusie. Dzięki temu marketingowe działania są doskonale wycelowane w odbiorcę, a zatem i bardziej skuteczne.