Czy opłaca się inwestować w social media marketing?

Konieczność istnienia marki w internecie dziś już nie wzbudza zastrzeżeń, natomiast nadal pojawiają się nowe drogi promocji w sieci. Social media to coraz potężniejsze narzędzie marketingu internetowego – czy opłaca się w nie inwestować?

Chcąc poznać wady i zalety kampanii w mediach społecznościowych, należy w pierwszej kolejności uściślić rozumienie pojęcia social media marketing. To pojęcie zazwyczaj interpretowane jest zbyt wąsko, jako reklama na Facebooku. Ten portal społecznościowy bez wątpienia stanowi główne narzędzie marketingu w social mediach, lecz należy mieć na względzie, że nie jest to jedyna metoda dotarcia do potencjalnego klienta.

Inne warte docenienia serwisy to m.in. Twitter, LinkedIn, lub YouTube, jak również rozmaite blogi. Firma może mimochodem promować się za pośrednictwem artykułów eksperckich na blogach, śmiesznych filmów video, albo nie generujących dużych kosztów konkursów na firmowym fanpage w serwisie Facebook. Więcej na ten temat . Wszystkie te działania – pod warunkiem, że są przydatne, starannie zaplanowane oraz sensowne – są pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów.

facebook na laptopie

Autor: Impassion Afghanistan
Źródło: http://www.flickr.com

Dlaczego social media marketing (polecamy pozycjonowanie sklepów internetowych) jest coraz bardziej doceniany przez większe i mniejsze marki? Otóż reklama na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych jest reklamą najskuteczniejszą. Nie dlatego, że generuje wzrost przychodów – bo tak nie jest – ale dlatego, że powoduje ukształtowanie się niepowtarzalnej relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Więcej o tym przeczytasz na stronie z artykułem o reklamie na facebooku.

Aktywny udział grupy docelowej w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa zwiększa wiarygodność marki oraz buduje wierność klientów wobec niej. Media społecznościowe umożliwiają dotarcie bezpośrednio do ściśle określonej grupy docelowej, czyli do osób o określonym wieku, płci, pasjach, czy społecznym statusie. Dzięki temu marketingowe działania są doskonale wycelowane w odbiorcę, a zatem i bardziej skuteczne.

Niemniej warto wykorzystać to praktyczne narzędzie marketingowe, najlepiej przy pomocy Artefakt, łącząc je efektywnym pozycjonowaniem witryny, lub tradycyjną reklamą. Rzecz jasna, należy pamiętać o tym, że social media nie powinny stanowić jedynego źródła promowania marki, zwłaszcza, że działania w social media nie mają na celu napędzać głównie wzrostu sprzedaży.