Jakie są rodzaje folii do zastosowań reklamowych i które z nich najlepiej używać w swojej pracy?

Mamy naprawdę wiele folii na rynku, dostępne na rynku do zastosowań reklamowych możemy rozróżnić na materiały polimeryczne, monomeryczne oraz wylewne. Różnią się między sobą cechami strukturalnymi, a w związku tym przeznaczeniem. Każdy taki rodzaj jest wykorzystywany w zakresie innych form reklamy outdoorowej.

Folie mogą być używane do produkcji każdego tak naprawdę typu reklamy out of home. Są bardzo dobre jako media do wykonania billboardów, aplikacji podświetleniowych, liter przestrzennych albo też grafik reklamowych. Pomimo ogromnej ilości zastosowań większość dostępnych folii jest uniwersalna, co znaczy, iż można je użyć tak w aplikacjach do wewnątrz, ale także zewnętrznych. Folie do wielkoformatowego druku cyfrowego są najczęściej samoprzylepne oraz bezklejowe (serwis sklep.lambda.pl), jakie są odpowiednie do pracy z wieloma typami atramentów. Folie jednak najczęściej różnią się sposobem produkcji, użyciem oraz przeznaczeniem do konkretnej technologii druku. Obecnie bardzo często spotykana jest folia (zobacz folia) samoprzylepna, z reguły pod postaciami folii monomerycznych, polimerycznych jak również wylewanych.

folia

Autor: DiamondBack Truck Covers
Źródło: http://www.flickr.com

Folie monomerowe mają zastosowanie w krótko oraz średniookresowych aplikacjach wewnętrznych, jak również zewnętrznych, jakie nakleja się na płaskich nawierzchniach. Natomiast folie polimerowe używane są do średnio i długookresowych aplikacji, także wewnętrznych i zewnętrznych. Co ważne, dzięki większej ilości plastyfikatorów możemy je z powodzeniem stosować jako nośnik grafiki do aplikacji samochodowych. Folie wylewne to bardzo plastyczne materiały, często przeznaczone są dla bardziej wymagających długookresowych aplikacji. Najczęściej wykorzystywane są do grafik samochodowych z przetłoczeniami.

Odznaczają się też największą siłą klejenia. Możemy ją naciągnąć, przez co łatwo umieścić na powierzchniach trudno dostępnych, to znaczy w zgięciach i przetłoczeniach. Często spotykana jest folia perforowana, naklejana jest na oknach pojazdów, sklepów czy różnych lokali gastronomicznych. Możemy w ten sposób na powierzchnię reklamową wykorzystać dodatkowe miejsce, ponieważ folia perforowana nie przesłoni całkiem widoku za oknem. Tak naprawdę nieważne jest, jaką folię wybieramy, ważne by była dobrej firmy, godna zarekomendowania jest folia Carbon, którą znajdziesz tu: sklep.lambda.pl. Firma ta ma wysokojakościowe oraz trwałe produkty do różnych zastosowań.