Jak reklamować gastronomię?

Posiadanie restauracji to plan masy osób, ale nie wszyscy mają tego świadomość, iż biznes ten w ogóle nie jest łatwy. Restauracja to przede wszystkim duże nakłady inwestycyjne, duże miesięczne koszty funkcjonowania oraz masę zadań, jakimi można obdzielić parę osób. Problemem restauratorów jest też niemała konkurencja, jaka wymusza zredukowanie kosztów funkcjonowania lub wydawania sporych środków na działania reklamowe. Jak promować lokal restauracyjny?

Większość z nas myśląc o reklamowaniu restauracji natychmiast myśli o kolportażu ulotek w szczególnie ruchliwych częściach miasta. Niestety tego typu działanie nie zawsze okazuje się dobre. Mieszkańcy ludnych miast atakowani są ulotkami z każdej strony, zatem niezwykle rzadko zwracają na nie uwagę. Ulotki również nieszczególnie pasują do restauracji o wyższym standardzie, dlategoi to powinniśmy wziąć pod rozwagę.

restauracja

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com

Jaki więc winien wyglądać marketing marketing relacji – programylojalnosciowe.pl restauracji? Nie ma konkretnej odpowiedzi na tak postawione zapytanie. Należy pomyśleć głównie o obecności w serwisach skupiających społeczność, na jakich będziemy informować o bieżących promocjach jak i zmianach menu. Ciekawym materiałem będą też zdjęcia prezentujące oferowane potrawy.

By przyciągnąć klientów trzeba pomyśleć nie jedynie o dobrej kuchni, ale także atmosferze. Rozsądnym postępowaniem będzie zaoferowanie klientom dodatkowych udogodnień w tym przykładowo dostępności sieci wifi reklama. Dzięki świetnym komentarzom na temat naszego lokalu wśród klientów zagwarantujemy sobie świetną i całkowicie darmową reklamę.

Koszty takiego rodzaju udogodnień nie powinny być wysokie, a korzyści naprawdę znaczące. Trzeba pomyśleć również o paru innych atrakcyjnych udogodnieniach, których nie proponuje jeszcze nasza konkurencja. Jedynie wyprzedzając inne lokale gastronomiczne o krok zagwarantujemy sobie niemałą grupę klientów, a co się z tym wiąże niemałe dochody. Powinniśmy wobec tego o tym pamiętać i nie obawiać się testowania nowości technologicznych.