Reklama zewnętrzna niewątpliwie stanowi warty polecenia sposób, aby zaistnieć na rynku.

Obecnie praktycznie zawsze mamy do czynienia z różnorakimi typami reklam. Reklamy te różnią się od siebie, prócz innych czynników także poziomem skuteczności. Tym, co jest najbardziej znaczące z perspektywy osoby, jaka zamierza polecać swoje produkty jest właśnie to, żeby reklama dotarła do możliwie jak największej rzeszy odbiorców. Jednym ze sposobów wypróbowanej komunikacji marketingowej jest reklama zewnętrzna. Pod pojęciem tym kryje się szereg rozmaitych rodzajów reklamy, przynajmniej zatem w teorii powinna ona spełnić oczekiwania każdego, kto planowałby z niej skorzystać.

reklama ledowa

Autor: See-ming Lee
Źródło: http://www.flickr.com
Reklama zewnętrzna zwana jest także reklamą uliczną, jak napisano już uprzednio występują rozmaite jej typy – tutaj doczytasz więcej. Bez wątpienia można powiedzieć, iż reklama stanowi formę komunikacji. Jej typy w pewnym sensie wyróżnić możemy dzięki nośnikom, za pomocą jakich opisywana komunikacja następuje. Promocja zewnętrzna zwana jest także mianem outdoor. Sformułowanie to wywodzi się od nośników, na jakich jest ona zamieszczana. Są to więc w pierwszej kolejności tablice reklamowe. Odznaczają się one tym, że posiadają specjalną konstrukcję przeznaczoną do eksponowania reklam. Zwykle są to reklamy na słupach lub specjalnie do tego przystosowanych ścianach budynków. Następny rodzaj nośnika to tablice wielkoformatowe, zazwyczaj zwane mianem billboardów.

Jeśli interesuje Cię omawiane zagadnienie, nowa publikacja (http://www.snmw.pl/) prezentuje szczegółowo intrygujące zagadnienia, które będą niezwykle wciągające.

Ten typ nośnika zazwyczaj napotkać można przy drogach lub w granicach ulic miasta. Po zmroku tablice wielkoformatowe przeważnie są podświetlane, żeby umożliwić odbiorcom zaznajomienie się z ich zawartości – reklamy zewnętrzne. Następny typ nośnika nazywany jest citylight. Ogólnie są to panele reklamowe o ustalonych wymiarach. Plakat promocyjny jest w powyższym przypadku instalowany za szybą, a także podświetlany. Reklamy typu citylight można zlokalizować na przykład na przystankach, czy jako wolnostojące.

Telebimy

Autor: vikkiq
Źródło: http://www.flickr.com
Przy charakteryzowaniu tematyki nośników reklam wielkoformatowych nie wolno zapomnieć także o reklamie pneumatycznej. Są to promocje wykorzystywane przeważnie dla przykładu na imprezach plenerowych. Reklamy te są dmuchane, wyjątkowo proste w montażu, a dodatkowo szybkie w transporcie. Oprócz wzmiankowanych typów reklam występują również inne. Jednak nawet dzięki omówionym powyżej typom można przekonać się, iż każdy odnajdzie tutaj odpowiadającą mu formę.