Najbardziej istotne części witryny sklepu działającego w sieci

Aktualnie sklepy działające w sieci stały się normalnym elementem codzienności. Coraz większa liczba osób bowiem aktualnie robi zakupy w takich sklepach, co pasuje do ogólnej tendencji do realizowania jak największej liczby formalności właśnie za pośrednictwem sieci. W wyniku tego zjawiska konkurencja w gronie sklepów internetowych także jest aktualnie bardzo nasilona. Stale tworzona jest duża liczba zarówno sklepów z towarami z wybranej branży, jak i tych bardziej wyspecjalizowanych.

sklep

Autor: Emily Conwell
Źródło: http://www.flickr.com
Bardzo istotnym elementem internetowych sklepów jest strona, gdzie prezentują własną ofertę. Jest to bowiem element z jakim odbiorca bezpośrednio się styka i w oparciu o który określa jakość sklepu. Na każdej stronie niezwykle ważnym warunkiem jest jej przejrzystość. Warunek ten został spełniony na przykład na stronie sklepu gdzie nie ma zbędnego nagromadzenia elementów, w których klient mógłby się poczuć zagubiony – szczegółowe informacje

Kolor tła i czytelność

Do tej pory przeprowadzono bardzo dużo badań nad czytelnością stron internetowych. Główny wniosek z tych badań mówił o tym, że najlepiej czyta się napis w kolorze czarnym umieszczony na białym tle. Rzecz jasna jasny tekst na czarnym tle również jest do przeczytania, jednak u czytelnika wywołuje to szybkie zmęczenie oczu. Z tego powodu większe sklepy zwykle stosują to bardziej zalecane rozwiązanie. Przykładem jest internetowa apteka której tło oscyluje między bielą a jasną szarością. Rzecz jasna branża części sklepów sugeruje zastosowanie wielokolorowych elementów w witrynie. Przykładem

sklep

Autor: jason wilson
Źródło: http://www.flickr.com

dobrego rozwiązania jest sklep internetowy Smyk, który treści na stronie umieszcza na biał – zobacz ciekawe produkty na

Poszukiwanie informacji

Niezwykle istotny jest także poziom nawigacji na okreslonej stronie. Chodzi o to, by użytkownik mógł korzystać z niej jak najbardziej swobodnie i nie błądził. Ułatwiają to rozmaite wyszukiwarki działające w obrębie stron. Na przykład witryna posiada wiele okien wyszukiwania w tym celu, by klienci mogli odszukać ogumienie stuprocentowo odpowiadające ich potrzebom. Przeszukiwać można z kolei w oparciu o różne kryteria, takie jak na przykład marka posiadanego samochodu.