Jak skutecznie zaplanować event

Czy desygnowano cię lub sam się desygnowałeś do zorganizowania eventu promocyjnego? Na nieszczęście nie masz zielonego pojęcia jak się do tego zabrać? Bez względu na to czy będzie to twój pierwszy, czy może dwudziesty event, czy przewidujesz skromne spotkanie, czy akcję na tysiąc osób są pewne główne reguły, które sprawdzają się za każdym razem.

Pamiętaj, iż bez należytego planowania twa impreza zdana będzie na łaski i nie łaski przeznaczenia. Przestrzegając kilku podstawowych reguł możesz mieć pełne przekonanie, że twój event stanie się przebojem sezonu.

akcja promocyjna, promocja

Autor: Kārlis Dambrāns
Źródło: http://www.flickr.com

Najważniejsze są przejrzyście sprecyzowane cele. W zależności od tego, czy stawiamy na sprzedaż, budowanie relacji z konsumentami czy świadomości marki posłużymy się innymi narzędziami do osiągnięcia tychże celów. Przeanalizuj w jaki sposób twe dotychczasowe działania dopełniały cele, jakie sobie przewidziałeś i przemyśl co możesz jeszcze odmienić. Określ kluczowe dane dotyczące eventu. Ilu ludzi spodziewasz się na imprezie? Jakie twym zdaniem korzyści winny wypływać ze zorganizowania eventu? Jeżeli impreza jest urządzana cyklicznie, to czy zależy ci na tym, ażeby zgromadziła więcej osób aniżeli poprzednia? Odpowiedzi na te pytania pozwolą ci lepiej zaprojektować imprezę.

Do najważniejszych spraw, jakie należy wziąć pod uwagę już na etapie planowania eventu należy budżet. Przyszykuj możliwie precyzyjny budżet wstępny. Nie zapomnij jednakże o pewnej sumie extra, jaka pozwoli ci łatwiej poradzić sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami. Tak na wszelki wypadek wbij w wyszukiwarkę wyrażenie: wypożyczalnia agregatów prądotwórczych, porównaj Proenergia. Układając budżet weź pod uwagę ile pieniędzy chcesz wydać jak też czynniki, jakie mogą być źródłem dochodu z tytułu zorganizowania imprezy.

agregat prądotwórczy
Czas oraz lokalizacja imprezy, to jedna z najważniejszych rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę, jako realizator. Bardzo istotna jest obsługa techniczna imprez. Powinni być to obeznani ludzie. Nim zdecydujesz się na konkretną lokalizację przetestuj przynajmniej kilka ofert. Przy wyborze weź pod uwagę takie kwestie, jak powierzchnia konieczna do organizowanie imprezy, ewentualną powierzchnię parkingową, dostęp do internetu, itp.

Jeżeli potrzebne Ci następne źródło natchnienia, zerknij koniecznie (http://traple.pl/kariera) pod ten link. Znajdziesz tam artykuły utrzymane przy pomocy analogicznej narracji.

Jednym z najbardziej popularnych miejsc do organizacji eventów jest Warszawa.

Może Cię również zainteresować: strona internetowa