Tajniki prowadzenia sklepu online

Prowadzenie biznesu w dobie informatyzacji jest bardzo łatwe i niedrogie. Umożliwia t małym przedsiębiorcom start własnego interesu z nieznacznym ryzykiem w razie porażki. Nie wiąże się to bowiem z dzierżawieniem lokalu, odpada również wiele opłat stałych jak chociażby opłaty za media.

Kawa

Autor: Epicantus
Źródło: http://www.flickr.com
Jedynym zmartwieniem początkującego właściciela biznesu w Internecie jest marketing. Jak jednak wykazują analizy, najbardziej efektywne działanie na klientów ma tzw. marketing szeptany, który polega na wybieraniu towaru albo usługi w oparciu o opinie. Dawniej można było kierować się zdaniem bliskich i znajomych, aktualnie wiarygodna jest opinia osoby należącej do tej samej grupy społecznej, przykładowo do grupy członków danego forum dyskusyjnego czy nawet sieci w ogóle.

Najlepszy sklep

Jest parę czynników, jakimi internauta kieruje się wybierając sklep on-line. Pierwszym i najbardziej istotnym z nich jest koszt wyrobu na tle konkurencji. Liczba okazji nierzadko rodzi przyzwyczajenia w gronie kupujących, sklepem, prowadzącym taką politykę sprzedażową jest chociażby

Drugim znaczącym czynnikiem wpływającym na decyzję o wyborze sklepu jest czas realizacji zamówienia i koszt wysyłki. Zakupy w internecie są często substytutem standardowych zakupów, z tego powodu istotne jest, żeby klient w jak najmniejszym stopniu odczuł złe strony zakupów on-line. Z tego powodu część sklepów posiada zachęcające koszty dostawy towaru, jak na przykład sklep oferujący AGD. Więcej o sklepach mieści się w tym miejscu:Jak znaleźć opinię?

Media społecznościowe

Autor: ijclark
Źródło: http://www.flickr.com

Dla sprawdzenia ceny towaru, użytkownicy Internetu nierzadko stosują sieciowe porównywarki cen. Z ich wykorzystaniem, można sprawdzić ceny, oraz koszty dostawy danego artykułu będącego w asortymencie wielu sklepów.

W porównywarkach cenowych jest wielu liderów, na przykład liderem cenowym w branży budowlanej jest sklep Innym narzędziem, z jakiego korzystają internauci są portale gromadzące opinie na temat sklepów. Po realizacji zamówienia do klienta sklepu który bierze udział w programie przesyłana jest wiadomość z ankietą, gdzie może opisać swoje zadowolenie, lub też rozczarowanie obsługą.

Sklepy, które dostają wiele pozytywnych opinii mogą liczyć na specjalny certyfikat. Sklep może się pochwalić zarówno tego typu certyfikatami, jak i certyfikatami autoryzowanego dealera niektórych marek. Więcej w temacie znajduje się tutaj: zobacz to.