Ideą programów lojalnościowych i motywacyjnych jest wzrost sprzedaży towarów i usług wśród konsumentów – klientów firmy wdrażającej program,
utrzymanie przy firmie grupy klientów najbardziej intratnych, wzmocnienie sprzedaży, reklama produktów i usług, zmiana wizerunku firmy, sprzedaż pakietów produktów, obniżki cen towarów, wydarzenia okolicznościowe, bonusy dla nowych klientów za współpracę, narzędzie do przekonania klienta do własnej marki.
Dalsza część
Czy ja mam w tym interes?
Programy lojalnościowe mogą jednak także być zagrożeniem dla stabilności finansowej remitenta. Typowym przykładem mogą być linie lotnicze. Złośliwi marketingowy twierdzą, że gdyby wszyscy klienci zgłosili się po przyznane w różnych programach lojalnościowych mile, dla wielu linii oznaczałoby to koniec działalności. Nie dotyczy to tanich linii lotniczych, gdyż klient wybiera je ze względu na atrakcyjną cenę biletów, a nie bonusowe mile, które może zbierać i wykorzystać.
Konsumenci również maja dość bombardowania ofertami programów lojalnościowych na lotniskach, stacjach paliw czy gabinetach kosmetycznych. Trend ten podchwycili niektórzy remitenci, oferując karty „antylojalnościowe”.
Czy opracowane na stronie (https://zjednoczonybs.pl/dla-biznesu/lokaty/e-lokata/) teksty urzekły Cię? Czujesz ochotę na więcej? W takim razie pragniemy Cię poinformować, że już czekają na Ciebie nowe wpisy.
Karty te nagradzają ich posiadacza za zakupy w jak najróżniejszych sieciach. Programy te nie są jednak jeszcze bardzo popularne i nie wiadomo, czy się przyjmą.
Więcej na